2013. augusztus 4., vasárnap

Márványkuglóf teljeskiőrlésű liszttel

Hiába sikerült a sulit egy időre jegelnem, nem érem utol magam. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy elég sok tennivalót hanyagoltam a tanulás végett. A másik, hogy sikeresen összeszedtem egy kullancsot valahol, amit nem is vettem észre. Csak annyit, hogy van egy szép nagy csípés rajtam, ami megdagadt. Ennek nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget, mivel allergiás vagyok a szúnyogokra. Amikor azonban már az egész oldalamat beterítette egy szép nagy vörös folt, tudtam, baj van. Sajnos a kullancstól Lyme kórt kaptam. Ez szerencsére időbe kiderült, mivel a csípés csak 2-3 hete történt antibotikummal meggyógyítható. Viszont ez addig azzal jár, hogy rettentően fáradt leszek egy pillanat alatt. Az lábízületeim fájnak és nem tartanak meg. Estére úgy elfáradok, hogy alig élek. Nagyfiú is bekapott valami vírust. Mikor nem, ha a szünetben. Lázas, és fáj a szeme. A számítógépeink sztrájkolnak. Szóval azt hiszem lassan megérünk egy kiadós szabadságra. :-))

A nagy melegre való tekintettel, nem sütöttem semmit, de volt még a tarsolyomban egy nagyon, de nagyon finom és meglehetősen egészséges kuglóf. Csak ajánlani tudom! :-))


Hozzávalók:

200 g vaj/ margarin
200 g cukor
4 tojás
1 vaníliás cukor
200 g teljeskiőrlésű liszt (búza vagy tönköly)
300 g simaliszt
1 cs sütőpor
250 ml tej
1 csipet só

2 ek kakaó
1 ek cukor (elhagyható)
2-3 ek tej

A vajat/ margarint habosra keverjük és a cukrot kanalanként adagolva tovább habosítjuk. A tojásokkal egyenként simára keverjük, beleszitáljuk a sütőporral elvegyített lisztet és a sót, majd annyi tejjel simára keverjük, hogy szalagosan essen le a fakanálról. Egy kuglófformát kivajazunk, lisztezünk, a tészta 2/3 részét beleöntjük. A maradék 1/3-ba belekeverjük a kakaót és a tejjel elvegyítjük. Ráöntjük a fehér tésztára és egy villa segítségével nagy mozdulatokkal márványozzuk a tésztát. 175- 180C fokra előmelegített sütőben, 55-60 percig sütjük. Tűpróba! Rácson hagyjuk kihűlni.

1 citrom levét elkeverjük annyi porcukorral, amennyit felvesz és ráöntjük a kuglófra, hagyjuk megszáradni. 



















JÓ ÉTVÁGYAT!

13 megjegyzés:

  1. Nagyon sajnállak hogy így megjártad ! Kívánok mielőbbi felgyógyulást, és a jellemzően mint általában a baj nem jár egyedül fiadnak is gyógyulást kívánok! Pihenjél szabadságóljad magad kicsikét aztán várlak vissza frissült erővel ! Nagyon szép a kuglófod jól meg is kívántam, biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Jaj ez borzasztó! Mielőbbi gyógyulást kívánok Nektek! Két éve a kis menyem járt így, be voltam rezelve nagyon, de hála az égnek az antibiotikumos kúra helyre hozta.!! Rettegek ezektől a kis vérszívóktól, pedig imádom az erdőt járni, gombát szedni, stb.

    VálaszTörlés
  3. A kuglóf gyönyörű, te meg nagyon vigyázz magadra, ezek veszélyes dolgok, a gyereket is alaposan vizsgáltasd ki, jobbulást kívánok nektek és nagyon jó pihenést:-))))))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű a kuglófod:) Jobbulást kívánok neked, szerencse, hogy időben kiderült, mert ez nagyon veszélyes. Pihenj sokat és jó nyaralást nektek:)

    VálaszTörlés
  5. Jobbulást neked is és a nagyfiadnak is! A kuglófod, meg nagyon szép!

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy tetszik a kuglóf mindenkinek. Érdemes kipróbálni. És köszönöm a jókívánságokat. Igyekszem meggyógyulni. Nagyfiú meg ma már lovagolni volt, tehát megmarad. ;-))

    VálaszTörlés
  7. Guszta is, egészséges is, felveszem én is az elkészítendők közé! :) Remélem, hamar meggyógyultok, további szép nyarat Nektek! :)

    VálaszTörlés
  8. Jaj, Gionetta! Figyelj jobban oda magadra! Jobbulást kívánok Neked!
    Olyan szép kuglófot sütöttél...

    VálaszTörlés
  9. Régen jelentkeztél, remélem jól vagy, Lyme kór remélem már a múlté!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az érdeklődést! :-)) Nagyon kedves vagy! Igen, már jobban vagyok, de nagyon elfoglalt. Erről hamarosan egy bejegyzés is jön. Addig pedig türelmeteket kérem! :))

      Törlés
  10. Csak benéztem hozzád hogy mi újság veled hogy vagy? Olvasom hogy csak elfoglalt vagy akkor minden rendben és ez a fontos ! Szép napokat kívánok !

    VálaszTörlés
  11. A lényeg, hogy egészségileg minden oké!!! Puszillak

    VálaszTörlés
  12. Helló, én is csak bekukkantottam, mert látom, hogy rég tettél ki új finomságot, meg nem is hallottam rólad ezer éve... De látom, hogy minden oké, akkor megnyugodtam. :)

    VálaszTörlés