2013. május 6., hétfő

Ír szódás kenyér

Először Bencénél és Emőkénél láttam ezt a kenyeret. Majd több más helyen is feltűnt. Volt aki még ízesítette is. Ami nagyon megtetszett benne, hogy gyorsan elkészül, nem kell dagasztani, keleszteni. Amikor kenyérhiányban szenved az ember, csak nekifog és már hamarosan az asztalon is illatozik a finom péksütemény. Valamint az íze is izgatott, valljuk be őszintén. Így a hétvégén, amikor fogyóban volt a kenyér, gyorsan összeütöttem. Mivel kicsit lágynak találtam a tésztát, formában sütöttem meg. Nem vált hátrányára, de az alját kellett volna még forma nélkül pirítani.

Nekem ízre kicsit süteményre emlékeztető, tömör a sok folyadék miatt. Egyébként finom. Amolyan etalonnak jó típusú kenyérke, de nem lesz a kedvencem. Ellentétben Nagyfiúval, akinek nagyon ízlett. 


Hozzávalók:

450 g sima liszt
1 csapott tk cukor
1 csapott tk szódabikarbóna
1 tk só
kb. 350-425 ml étkezési író (nálam 200 ml savó a túrókészítésből + kb. 150-200 ml joghurt)

A sütőt előmelegítjük 200C fokra. A formát kivajazzuk, lisztezzük. A hozzávalókat egy tálban fakanállal vagy kézzel összekeverjük. Nem dagasztjuk, csak összedolgozzuk. Ha kell még kis lisztet adhatunk hozzá, hogy a tészta formázható legyen. Belesimítjuk a formába vagy tepsire rakjuk, tetejét késsel bemetsszük és kb. 30 perc alatt 200C fokon szép pirosra sütjük. A formából kivéve, rácson az alját még megpiríthatjuk. Rácsra téve hagyjuk kihűlni.







JÓ ÉTVÁGYAT!

17 megjegyzés:

  1. Én kipróbálnám, mert ígéretes. Nagyon szép lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy próbát mindenképpen megér. Mert finom sz íze. Lehet kevesebb folyadékkal és kevésbé édesen nekem is jobban ízlene. :-))

      Törlés
  2. Nagyon szép lett hasonló volt az én kenyerem belseje is.Nekem nagyon ízlett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem Éva, a hagyma nagyon sokat dobott rajta. Lehet egyszer azzal is kipróbálom. :-))

      Törlés
  3. Szép lett, kívül-belül! :) Persze biztosan nem olyan, mint a csodás kovászos kenyereid, talán ezért is írod, hogy nem lesz a kedvenced! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka! :-)) Hát igen, a hagyományos kenyerek, azok az igaziak. Még ha csak élesztősek is, de az az igazi. :-))

      Törlés
  4. Nagyon szép lett:) Már én is próbálkoztam vele, hasonlóan a DNK kenyérhez, ez sem ízlett a családnak. De azért ehető és a fő, hogy kenyérhiány esetén tényleg gyorsan megvan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Torllanyu! Akkor nagyon hasonló az ízlésünk. Ezek azok a vészmegoldások időhiány esetére. Bár az az igazság, hogy most készítettem egy olyan rozskenyeret, hogy majdnem megszólalt. Még kicsit tökéletesítenem kell, de utána jövök vele. No az az igazi, az ízlik! Pedig csak élesztős. :-))

      Törlés
  5. Kedves Gionetta!Nem tudok levelet írni a "submit" rubrikába, mert nem világos, hogy oda az én email címemet kell-e beírni?
    A SAD-ra küldtem a linket, de nem tudom, hogy a címed "a gionetta@gmail.com", vagy az a betű csak határozóként szerepel az email címed lőtt.
    Légyszíves, válaszolj, hogy megkaptad-e?
    köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Marisz!
      Megkaptam a csodás művet! Nagyon köszönöm! :-)) Az észrevételed javítottam.

      Törlés
    2. Én köszönöm a gyors választ!

      Törlés
  6. Csodásan néz ki a kenyered!! Le a kalappal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Mária! Köszönöm a dicséretet! :-)

      Törlés
  7. De szép kenyérkét sütöttél megint. Nagyon megy ez már Neked! Csodás a bélzete!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszti! Gyakorlok szorgalmasan! :-)) A család meg nem reklamál! :-))

      Törlés
  8. Tömör? Én meg így fotó alapján pont azt szerettem volna írni, hogy milyen jó könnyűnek néz ki... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Levegős persze, csak a sok folyadék miatt sűrű lett a tészta, de elfogyott gyorsan. :-))

      Törlés