2012. december 11., kedd

Mézes- mázas mustáros tarja egyben

A hétvégén felavatásra került a csodás öntöttvas lábasom eredeti funkciójában is. Míg mi misén voltunk, a tűzhellyel együtt elvégezte a dolgát, már csak azt kellett megvárni, hogy megpiruljon a teteje és a szósz elkészüljön. No jó, előtte azért bepácoltam a húst. Mennyei lett. Bátran ajánlom mindenkinek az ünnepi asztalra. Előző este nyugodtan bepácolhatjuk és szépen elsülöget magában, párszor meglocsoljuk, nincs vele sok gond. 



Hozzávalók:

1,5 kg tarja egyben
2 ek dijoni mustár
2 ek méz
1/2- 1 kk. örölt gyömbér
1 csiper fahéj

bors
200 ml fehérbor
150 ml tejszín
ízlés szerint keményítő

A húst megmossuk, szárazra töröljük, sózzuk, borsozzuk. A páchoz a mézet elkeverjük a mustárral, gyömbérrel, fahéjjal ízesítjük. Ezután a hús alsó felét bekenjük a páccal, belehelyezzük a sütőtálba, a többi oldalát is megkenjük. A maradékok óvatosan elosztjuk a hús tetején. A hús alá öntjük a bort és hideg sütőben kezdjük sütni 160C fokon. Időnként meglocsoljuk a húst a saját levével. Amikor látjuk, puha a hús, 200 fokon kicsit rápirítjuk a mázat. Ezután kivesszük a húst a léből, melegen tartjuk. A hússzaftot egy fazékba öntjük, összeforraljuk a tejszínnel, ha sűrűbbre szeretnénk, keményítővel sűrítjük.
Rizzsel tálalhatjuk.







JÓ ÉTVÁGYAT!

4 megjegyzés:

  1. Újra megcsodáltam az edényedet, nagyon klassz! :) Mint ahogy a husi is, igazán finom lehet a mézes-mustáros páccal! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka! Nem hittem, hogy ennyire jó az öntöttvas, de tényleg! :)) A husit pedig feltétlen próbál ki. A receptet én találtam ki! :) naggyon finim.

      Törlés
  2. a neten láttam legolcsóbban az ikeában (Senior márka név alatt) ehhez hasonlót, sajnos nincs a közelünkbe és nem is olcsó mulatság. De felírtam a listámra és ha nem is az angyalka, de talán majd jövőre meg fogok tudni venni egyet. Azon gondolkozom, hogy cserépedénnyel vajon hasonló hatást lehet elérni-e? Azt könnyebben be tudnám szerezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Ikea-ban én is szemeztem vele, de az nekem kicsi volt, ez 2 literrel nagyobb. Ha ez nem lenne, cserép tálban sütöttem volna én is a húst. Szóval az is nagyon jó. A lényeg, fedő alatt, alacsony fokon sokáig sütni, ez a szaftos puha hús titka! Cserében is nagyon finom.

      Törlés