2012. október 28., vasárnap

Chocolate fudge - Blogkóstoló 5.

Természetesen megint beneveztem a Blogkóstolóra. Most a Hankka kapta a Háziasszony szerepét, aki nagyon, de nagyon kedves és kegyes módon, meghosszabbította a beküldési határidőt. Mert hiába is készítettem el már egy hete a versenyművemet, nem volt időm kirakni.

Ebben a fordulóban Konyhavirtuózt szánta nekem a sors. Nem voltunk egymás számára ismerősök, ezért bemutatkoztam Nála. Ő pedig szerényem szabadkozott, hogy nincs sok recept nála. No, de ha az összes étel tetszik, az összes fotó csábító, az összeset el szeretném készíteni, akkor a kevés is sok. Nagy vívódást után, a Csokis tejkaramella mellett döntöttem, mivel szeretem és gondolva a közelgő ünnepekre, hátha jó lenne a megszokott bonbonjaim mellé. Nem is tévedtem, mert a héten már másodszor készítettem el, ajándékba, két másik társával együtt.

Köszönöm Konyhavirtuóz a sok jó receptet!


Hozzávalók:

1 tubus sűrített tej - 170 g
10 dkg cukor, nálam Muscobado
3 dkg vaj
5 dkg étcsokoládé,
7 dkg durvára vágott dió, nálam dió, mogyoró 1:1 arányban

Egy edényben alacsony lángon folyamatos kevergetés mellett összeolvasztjuk a tejet, a cukrot és a vajat. Miután a cukor elolvadt, egy picit magasabb hőfokon 2-3 percig sűrítjük a masszát. Ha hidegvizes tálba cseppentünk belőle és kis gyolyókká formálódik a massza, akkor már jó, levehetjük a tűzről. Hozzákeverjük az apróra vágott étcsokit és a magvakat . Sütőpapírral kibélelt formába simítjuk, szabadlevegőn hagyjuk kihűlni. A sütőpapírral együtt kiemeljük a formából, és felszeleteljük, majd felkockázzuk és a kockákat a tetejükre fordítva megszárítjuk kissé. Ha már nem ragad, elcsomagolhatjuk egy celofánzacskóba, ha kibírjuk, nem csenjük el a szekrényből, remek gasztroajándék lehet karácsonyra.  




















JÓ ÉTVÁGYAT!

10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki!:)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon finom lehet,jó választás volt! :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet,jó választás volt!:))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem a fudgeot de még sosem próbálkoztam vele. Talán ideje lenne. Annyira guszta a tied és bár megvéve is finom, de a házi mégis csak...:)

    VálaszTörlés
  5. Micsoda remek választás, gyönyörűek ezek a kis kockák, nagyon finom lehet! :) Kár lett volna kihagyni! :)

    VálaszTörlés
  6. Még sosem készítettem ilyet, de talán jobb is, mert befalnám az egészet:)Konyhavirtuóz blogja tényleg nagyon szuper, már sütöttem tőle.

    VálaszTörlés
  7. Én sem csináltam még ilyet, ki kéne próbálni... Nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen kedves Lányok! Aki már készített ilyen karamellát otthon, az tudja, hogy micsoda finomság is ez. Aki még nem próbálta, annak javaslom, hogy haladéktalanul próbálja meg. Hozok hamarosan más ízesítésű karamellákat. Akkor lehet kísérletezni karácsonyra. :-)) Amúgy az első adag nem tartott semeddig, annyira ízlett mindenkinek. ;-)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól néz ki ,ki kellene próbálnom de mikor?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, ez jó kérdés! Tudod mikor? Ha véget ért a Váncza projekt! ;-)

      Törlés