2012. július 11., szerda

Bazsalikomos eperlekvár balzsamecettel

Amióta Nagyfiúval megnéztük a Gasztroangyal eperrel foglalkozó részét, ami azért is érdekes, mert a szülővárosom szerepel benne (a nyulakkal foglalkozó részben meg az unokatestvérem:-)), egyfolytában nyaggatott, hogy készítsünk szamócaszörpöt, meg bodzát, de azon már túl vagyunk. Végre itt is elérkezett a szabadföldi eper szezonja. Valamint elérhető áron lehet kapni eme nemes és finom gyümölcsöt. Nosza az egyetemre menet beugrottam kedvenc epertermelőmhöz és volt is nekik elég, még válogathattam is. Útban hazafelé aztán gondolkodtam, mit is kellene belőle csinálnom. Eperszörp, ez tiszta sor, meg lekvár. De valami különlegeset is akartam. Eszembe jutott, hogy jól passzol a bazsalikom az eperhez. Mi lenne, ha egy kevés, édeskés, fehér balzsamecettel megbolondítanám? A gondolatot tett követte, és valami hihetetlen finomság született belőle. Bíztatok mindenkit, hogy jövőre feltétlen próbálja ki! Én meg azon gondolkodom, hogy veszek még egy adag epret és készítek ismét ilyen lekvárt. Jó lesz karácsonyi ajándéknak.


Hozzávalók:

1,5 kiló eper megtisztítva
10-12 db bazsalikomlevél
1 ek fehér balzsamecet
1/2 kiló 2:1 befőzőcukor

 Az epret megmossuk, lecsumázzuk. A bazslikom leveleit is megmossuk és felaprítjuk. Az egészet egy fazékba tesszük. Ráöntjük a balzsamecetet.


Megszórjuk a cukorral és 2 órát állni hagyjuk. 


Ezután pürésítjük és a csomagoláson leírtak szerint felfőzzük. Üvegekbe töltjük.

A bazsalikom nem érződik ki, de a kissé savanykás, pikáns íz nagyon jó párosítás. El tudom képzelni linzerbe tölteléknek, de rántott camambert sajt vagy vadhús mellé is.




















JÓ ÉTVÁGYAT!

8 megjegyzés:

  1. Én elképzelni nem tudom, hogy milyen lehet az íze, de ha azt mondod ennyire finom, akkor én nagyon szjvesen állnék kóstolás elébe:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát egy üveggel szívesen postázok Neked. Az íze? Hm, kicsit bazsalikomos- fűszeres, az ecet miatt savanykás, de nem citromosan, hanem aromásan. Édeskés, mert csak 1 zselésítőt tettem bele, és az eper maga sem volt nagyon édes. Viszont remek aromája volt ennek ellenére és nagyon klassz szaftos volt. Összegészében az ízhatás fergeteges, ahogy írtam, és aki nem ragaszkodik a hagyományos ízekhez, szóval nekik csak ajánlani tudom! :-))

      Törlés
  2. Ez nagyon jól hangzik! Jövőre én is kipróbálom. Én már túl vagyok a sárgabaracklekváron is.:-)
    Szép napot Neked!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de irigyellek! Nekünk otthon nem maradt barack a fán, elvitte a fagy, meg a diót, cseresznyét, őszibarackot. Szóval idén nem nagyon kell anyunak befőznie. De nekem, sem itt. Sárgabarackot egyébként sem veszek, mert rettentően drága, csak enni, hisz mind import. De nem baj, mert lesz alma és abból is nagyon klassz lekvárt szoktam készíteni, még csak cukrot sem adok hozzá, viszont fűszerezem. Olyan finom karácsonyi illatok lesznek itt augusztusban, hogy csak na! ;-)) Az eperlekvárt meg próbáld ki jövőre, vagy fagyasztott eperből friss bazsalikommal a télen, visszahozza a nyár ízeit. :-)) Szép napot Neked is!

      Törlés
  3. De jó, nagyon különleges íze lehet, és most hogy említetted a rántott camambert, azt hiszem ma vagy holnap az kell készítenem, mert nagyon rég nem ettem:) Itt elég horror áron van az eper, én nem főztem lekvárt, csak a fagyasztóba tettem belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, milyen jó 5leteket tudok adni! :-)) Hát az kár, hogy Nálatok olyan drága az eper. Mondjuk itt sem olcsó, de ha a gyerek eperszörpöt akar, hát azt kap, kerül, amibe kerül! ;-D

      Törlés
  4. Biztos elírtad a címét, kíváncsian néztem mi lehet az az epetke... :)) Félre a tréfát: nagyon tetszik ez a lekvár, csodaszép a színe is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ismered az epetet? De Gabriella! :-DD Én sem, viszont köszönöm a figyelmeztetést! Az r és t egymás mellett van és éjjel könnyem megesik, hogy összekeverednek. ;-)) Viszont az ízen nem epe, hanem eper és mesés, mint már leírtam párszor. Nagyon ajánlom!!!

      Törlés