2012. június 4., hétfő

Bagett hidegkelesztéssel

Van már fent egy bagett receptem. Ez is pontosan úgy készült, csak annyi különbséggel, hogy éjszakára betettem a hűtőbe, azaz hidegen kelesztettem. Mivel a családomat meg akartam lepni egy friss házi bagett reggelivel, ha már mindenki itthon van egy csütörtöki hátköznapon. Nagy sikert arattam, azt mondhatom!

A leírást és a receptet ITT  találjátok. Csak most tepsivel lefedve sült, nem zacskóban.

Imígyen formáztam meg őket:

A tésztát négyfelé osztottam, a gombócokat kinyújtottam.
Mindkét oldaláról a felezővonalig behajtottam, lenyomkodtam.
A hajtásokat összecsippentettem.
Hajtással lefelé lisztezett tepsire tettem, megliszteztem,
beborítottam egy mélyebb., illeszkedő tepsivel.
Így ment a hűtőbe éjszakázni.

 Reggel kivettem a tepsit, a sütőt begyújtottam 240C fokra, amikor bemelegedett, a bagetteket pengével bevágtam.

A hűtőben töltött éjszaka után bevagdosva, imígyen néz ki.

A másik tepsit megspricceltem vízzel, ráborítottam a bagettekre és 40 percig magas hőfokon sütöttem.. A tüzet mérsékeltem 200C fokra és még 10 percet sütöttem. Ezután levettem a tepsit és még 10percig pirítottam a tetejét. Rácsra téve hagytam kihűlni, vízzel alaposan megspriccelve, had legyen jó ropogós, cserepes.

Szép piros,

ropogós,

puha.

Pont, ahogy szeretjük! :-)


































JÓ ÉTVÁGYAT!

6 megjegyzés:

  1. Istenien néznek ki, rég sütöttem bagettet, pedig nagyon szeretik, szinte melegen elfogy az egész:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy a sikere itt is. Sokszor kell sütnöm. Köszönöm!

      Törlés
  2. Óóóó, ezek tökéletesek!! Nagyon jól jött volna az egyik ma reggelire... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! Holnap reggelire is jó lesz? -)

      Törlés