2012. május 26., szombat

Túrós kalács rózsa

Több helyen láttam már ezt a klassz kis sütit, de legjobban Edinél tetszett. Neki olyan szép kis rózsái nyíltak. Gondoltam kipróbálom, hátha nekem is sikerül. Az eredmény minden várakozást felülmúlt, mert csoda finom lett, még az itteni túróból is, puha, omlós, foszlós. Tésztának azt vettem alapul, amit mindig is használok, hiszen nekem ez vált be a legjobban, a túrót meg kialakítottam azt itteni tekintetében.


Hozzávalók:

Tészta
1 kg liszt (Type: 505)
40 g élesztő
160 g olvasztott vaj
160 g cukor
1 mk só
2 tojássárgája
1 citrom reszelt héja
400 ml tej


Töltelék:
1 kg túró, csepegtetés után 750 g
2 db tojássárgája
cukor, ízlés szerint
1 cs vaníliáscukor
1/2 citrom leve

A munkát előző este kezdjük. A túrót egy durva szövésű konyharuhába tesszük és valahova felakasztjuk, hogy kicsepeghessen belőle a felesleges savó. Néha préselünk is rajta kicsit.
Másnap összekeverjük a többi hozzávalóval.

A lisztet keverőtálba szitáljuk, a közepébe mélyedést készítünk. A tejből elveszünk 100 ml-t meglangyosítjuk, belekeverünk 1 tk cukrot, feloldjuk benne az élesztőt és a lisztbe öntjük. Villával nokedli keménységű kovászt készítünk, megszórjuk liszttel és 20 perc alatt megfuttatjuk. Akkor jó, ha a teteje már lyukacsos. Ezután hozzáadjuk a többi hozzávalót és alaposan kidagasztjuk. Tetejét megszórjuk liszttel és duplájára kelesztjük. Ez tarthat a melegtől, párától függően, akár 2 órát is.

Amikor megkelt, a tésztát kinyújtjuk 4-5 mm vastagra. Kistányér nagyságú karikákat szaggatunk belőle, kicsit nyújtófával még kinyújtjuk.
Kereszt alakban bevágjuk, úgy, hogy a közepén maradjon hely a tölteléknek. Ide kanalazunk egy evőkanálnyit.


Majd egymás után szépen felhajtjuk a szirmokat, kicsit meghúzkodjuk és egymásra simítjuk. Lehet a szembenlévő oldalakat is egymásra helyezni.

















Az utolsót széleit megkenjük kicsit tojásfehérjével a belső oldalán, hogy jobban oda tudjuk simítani a többihez és nem váljon el kelés közben. Tepsire helyezzük,kicsit távol egymástól, hogy 20 percet még tudjanak kelni. 180C fokra előmelegített sütőben, szép pirosra sütjük. Ha nagyon pirulna, a teteje, sütőpapírral letakarjuk.




















JÓ ÉTVÁGYAT!

4 megjegyzés:

  1. Klassz ötlet, ki kell próbálnom!!! (hogy mikor, nem tudom, mert annyi recept van már, amit el szeretnék készíteni, mindig tanácstalan vagyok, melyikhez is nyúljak:)
    Szépek a rózsáid!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is nagyon tetszik, láttam már több helyen ezt a formázást. Nagyon dekoratív, de hol van a tültött csirke, nálam megjelent az új posztod, de nem látom sehol:)

    VálaszTörlés
  3. Igazi szemetgyonyorkodteto szépség. A csirke még hatrarepult a fasírthoz. :))

    VálaszTörlés