2012. március 4., vasárnap

Tejszínhabos, mandarinos piskótatekercs

Eredetileg Csiperke Cseresznyelekváros kocká-ját szándékoztam a hétvégi ebéd megkoronázásaként elkészíteni. De az élet a legjobb rendező, hát alaposan átírta a terveimet. Mivel házi tejet iszunk és pénteken elfogyott az összes, még aznap hoztunk utánpótlást, erről persze leszedtem a tejszínt. De az előző szállítmányból volt még tejszín bőségesen, hát ennek a sorsáról sürgősen döntenem kellett. S mivel Nelli nem régen sütött éppen lekváros piskótatekercset, kapva kaptam az alkalmon s Amália barátnőm tejszínes krémét vettem tölteléknek. Mondhatom, remekül sikerült.

Íme a bizonyíték:


Hozzávalók:  
6 db tojás
6 ek cukor
6 ek liszt 
1 tk sütőpor
1 csipet só

Krém: 
250 ml tejszín
    1 cs habfixáló
    1 ek cukor

    1 doboz konzerv ananász vagy mandarin

Egy nagy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral. A tűzhelyet előmelegítjük légkeverésen 160C, alsó-felső sütésen 180C fokra. 
A tojások fehérjét 1 csipet sóval kemény habbá verjük, majd kanalankét hozzáadjuk a cukrot és ismét keményre verjük. A tojások sárgáját egyenként belekeverjük. A végén óvatosan beleforgatjuk a sütőporos lisztet. A tepsibe simítjuk a piskóta alapot. 20 perc alatt szép pirosra sütjük a piskótánkat. Még 5 percet a sütőben hagyjuk. Utána kiemeljük a tepsiből a sütőpapírral együtt és szépen feltekerjük, majd még egy tiszta konyharuhába is bebugyoláljuk. 10 perc gőzölés után kigöngyölítjük a konyharuhából és a sütőpapírban hagyjuk kihűlni.
Amíg a piskótánk hül, a tejszínt félig felverjük, majd a habfixel és a cukorral teljesen kemény habbá verjük. A piskótát kigurítjuk óvatosan lehúzzuk róla a papírt. Megkenjük a tejszínnel, a végén 2 cm-t szabadon hagyunk és rászórjuk a gyümölcsöt. 


Ismét óvatosan feltekerjük. Szerencsésebb a rövidebb oldalán, mint nekem volt a hosszabbikon, sokkal látványosabb a tekerés. Megszórjuk porcukorral a tekercsünket és 1 órára hidegre tesszük. 


JÓ ÉTVÁGYAT!

6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Igen finom lett, így házi tejszínnel. Féltem dolgozni vele régen, hátha nem sikerül felverni, de ugyanolyan jól működik, mint a bolti, sőt vajat is csináltam már belőle, épp a héten is, majd felteszem azt is.

      Törlés
  2. Ó, könnyed kis desszertecske!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anazar! Olyan könnyű, hogy nem is láttam, amint elillant a tálcáról, szinte légneművé változott. :-))

      Törlés
  3. Fini lehet ez a krém is!Várom a kávés krém recijét!Beírod valamikor?

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm! Kávékrém megy emilben, mrt nem tudom, mikor jutok oda, hogy megsüssem. De nagyon eteti magát, az biztos!

    VálaszTörlés